Veelgestelde vragen

Hieronder kunt u de veelgestelde vragen lezen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op!
 

Geldt 10 jaar garantie voor alle werkzaamheden en materialen?

De 10 jaar garantie geldt voor alle werkzaamheden en materialen in uw tuin, mits u uw tuin op een normale en juiste manier gebruikt en onderhoudt. Voor alle apparatuur in uw tuin (denk daarbij aan bijvoorbeeld een vijverpomp of tuinverlichting) volgen wij de garantie van de leverancier. In totaal hebben we 5 voorwaarden gesteld. Deze vindt u op de pagina voorwaarden.


Ben ik verplicht om het onderhoud door jullie uit te laten voeren om recht te blijven houden op de 10 jaar garantie?

Natuurlijk willen onze hoveniers graag het onderhoud van uw tuin uitvoeren. Het voordeel voor u is dat het werk zeer vakkundig gebeurt met de juiste kennis en gereedschappen. Maar het is zeker geen verplichting. Als u het onderhoud zelf wilt uitvoeren, dan vinden wij dat prima en zullen wij u hierbij zo veel mogelijk ondersteunen. Deze ondersteuning bestaat onder andere uit periodiek bezoek van onze servicemedewerker nadat de aanleg van uw tuin is afgerond. Hij geeft u tips over hoe u de ontwikkeling van uw tuin verder kunt verbeteren en zal ook aangeven welke onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Met name in de eerste jaren, als de tuin nog ‘nieuw’ voor u is, zal hij wat vaker langskomen om u te helpen.
Daarnaast ontvangt u bij oplevering van de tuin van ons uitgebreide informatie over de verschillende onderdelen van het tuinonderhoud, die u zeker zullen helpen als u het werk zelf gaat doen.
En heeft u daarnaast nog vragen over het onderhoud van uw tuin? Vindt u het bijvoorbeeld lastig om de beregeningscomputer in te stellen of wil een plant niet goed groeien? Wij zijn heel het jaar telefonisch of per e-mail bereikbaar en staan klaar om al uw vragen te beantwoorden en op te lossen. Lukt het niet om uw vraag telefonisch te beantwoorden, dan komen we gewoon even langs.


Wat houdt 10 jaar garantie precies in?

De belangrijkste reden dat wij u 10 jaar garantie geven op uw tuin is dat wij willen dat u jaren zorgeloos kunt genieten van uw tuin. Wat de garantie precies inhoudt vindt u bij de voorwaarden.


Valt het uitvoeren van onderhoud van de tuin ook onder de garantie?

Nee, tuinonderhoud valt niet onder de garantie. Wij verlenen u wel extra service. Deze service houdt in dat onze servicemedewerker u periodiek (één of enkele keren per jaar) bezoekt om samen met u te kijken hoe uw tuin er bij ligt. Hij geeft u tips over hoe u de ontwikkeling van uw tuin verder kunt verbeteren en zal ook aangeven welke onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd. U kunt deze onderhoudswerkzaamheden natuurlijk zelf uitvoeren, maar u kunt er ook voor kiezen om het werk vakkundig door onze hoveniers te laten uitvoeren. Als u kiest voor deze laatste optie dan zullen wij u altijd duidelijk van tevoren informeren over de kosten. Verder houdt onze service in dat u bij de oplevering van uw tuin een overzicht met onderhoudstips voor uw tuin krijgt waar u zelf mee aan de slag kunt. En u wordt door ons via e-mail regelmatig op de hoogte gehouden van actuele zaken over tuinonderhoud.


Vallen weersextremen ook binnen de garantie?

Nog niet zo lang geleden zijn delen van Brabant getroffen door een gigantische onweersbui met veel hagel. U zult het zich waarschijnlijk nog wel herinneren. De schade aan woningen en bedrijfsgebouwen was groot. Ook de tuinen hebben toen erg geleden door dit heftige weer. U zult hopelijk begrijpen dat dit soort weersextremen niet onder de garantie vallen. Tegelijkertijd beseffen wij ons dat een strakke lijn hier moeilijk te trekken is. Want wat is de garantie bij een lange vorstperiode of overvloedige regenval? Dit is een lastig punt in de garantieverlening van De Garantietuin. Hopelijk krijgen we zo min mogelijk met weerextremen te maken, maar mocht toch iets extreems voorvallen dan zullen we met u in gesprek gaan en verwachten we er in alle redelijkheid samen uit te komen.


Hebben jullie de prijs verhoogd om de garantie kunnen verlenen?

Nee, wij hebben absoluut de prijs niet verhoogd. Onze prijzen zijn hetzelfde gebleven. Deze service en garantie bieden wij extra aan zonder meerkosten, omdat wij het belangrijk vinden dat onze klanten optimaal en zorgeloos kunnen genieten van hun tuin. Over bijvoorbeeld het vervangen van dode planten of het recht leggen van een verzakte tegel (of iets anders wat niet hersteld moest worden), deden wij tot nu toe nooit moeilijk. Ook al was het al een aantal jaren geleden dat wij de tuin hadden aangelegd. Vanaf nu is het duidelijk vastgelegd in een duidelijke belofte naar u toe.


Waarom geven jullie deze garantie?

Realiseert u zich het volgende: Stel u laat een nieuw huis bouwen. Dan is het huis af en klaar op het moment dat de aannemer het huis oplevert. Dit in tegenstelling tot wanneer u een nieuwe tuin laat aanleggen. Als wij een nieuwe tuin aanleggen, dan is deze niet klaar (in de zin van volgroeid) op het moment dat wij de tuin opleveren. Planten moeten bijvoorbeeld nog gaan groeien en bloeien, en hagen moeten de komende jaren nog in de juiste vorm geknipt worden. Eigenlijk is de nieuwe droomtuin die wij u beloofd hebben, pas na enkele jaren gerealiseerd. Daar hebben wij uw hulp voor nodig! Daarom vinden wij het ook volstrekt logisch dat wij u in deze tussenliggende periode helpen om deze droomtuin volwassen te laten worden en u ook in de jaren daarna nog te ondersteunen met onze service en garantie. Zodat u zorgeloos kunt genieten van uw tuin. Dit is de belangrijkst reden waarom wij deze uitgebreide service en garantie geven.